20160527 Parní lokomotiva 423009 + Osobní vozy Be- Rybák

Název

20160527 Parní lokomotiva 423009 + Osobní vozy Be- Rybák

Popis

Výrobce: PČM, ČMK, ČKD, Adamov, Škoda
Charakteristika: 1´ D 1´ p2t
Rok výroby: 1921
Období provozu u ČSD: 1921 - 1980
Hmotnost (služební): 69,8 až 73,4 tun
423.009 (ev. 991.004-3) má stejného výrobce, z jehož bran vyjela roku 1922 pro výrobním číslem 923. A i ona sloužila za okupace u DR, pod číslem 93.1503. U ČSD jezdila převážně v jihozápadních Čechách. Po zrušení dne 4.8.1970 (čj. 42713/70) byla 1.9. téhož roku odprodána do Pískoven Provodín, konkrétně na vlečku pískovny Jestřebí. Počátkem 80. let ji získaly opět ČSD s určením pro historický provoz. Ujali se jí pracovníci z nymburského depa a Železničního zkušebního okruhu Cerhenice, v důsledku čehož je dnes majetkem Výzkumného ústavu železničního, a.s. coby „dcery“ ČD. Jako provozní historické vozidlo byla pak opravena a udržována nejprve v Letohradě, pak v Lysé nad Labem a nyní je opět v péči členů Letohradského železničního klubu
http://lokomotivy.webzdarma.cz/423_0.htm
Osobní vozy Be- Rybák
Základní údaje o vozu Be přezdívaného „Rybák“
(popisované údaje jsou pro II. výrobní sérii)
Výrobce: Závod Tatra, Praha - Smíchov
Léta výroby: Výroba probíhala v letech 1946 - 1949
Hmotnost prázdného vozu: cca 21 500 kg
Celková délka vozu: 15 730 mm
Celková šířka vozu: 3 000 mm
Výška vozu od temene kolejnice: 3 835 mm
Délka samotné skřině: 14 450 mm
Rozvor: 9 400 mm
Celkový počet sedadel v oddílech: 69 sedadel
Brzda: vzduchová, tlaková typu Knorr Kp
Průměr kol: 1 000 mm
Vůz je vybaven ruční mechanickou brzdou s vřetenovým ústrojím, ovládanou z jedné nástupní plošinky na straně u záchodu.
Dvounápravové osobní vozy pro ČSD byly vyrobeny v mnoha stovkových kusech. Celkem, včetně poštovních a služebních, se celkový počet dostal k patnácetikusovému počtu. Do sedmdesátých let tvořily vozy soupravy mnoha osobních vlaků, nejen na vedlejších tratích. Počátkem jejich zavádění byly nasazeny i do rychlíkových souprav, postupně byly moderními, čtyřnápravovými vozy v šedesátých letech vytlačovány na vedlejší tratě – lokálky. Tam se staly na mnoho let základním vozovým parkem vedle dosluhujících "dřevěných" vozů Be a Ce.
Původně šlo o vozy třetí třídy, během provozu byly při zrušení třetí třídy přeznačeny na vozy druhé třídy.
Jde o celokovovou vozovou svařovanou skříň se dvěmi bočními vstupy pro cestující do vozu na každé straně, na každém čele jedněmi průběžnými dveřmi mezi vozy s přechodovými sklápěcími můstky. Vnitřní uspořádaní vozů se skládá ze tří malých oddílů, každý pro osm cestujících (celkem 24 cestujících) a jeden velkoprostorový pro 31 cestujících. Podél celého vozu je postranní chodba, kde před malými oddíly jsou ještě tři sklápěcí sedátka (spíše jde o nouzové). Mezi všemi lavicemi u oken jsou pevné stolky, malé oddíly jsou uzavíratelné posuvnými dveřmi. WC (tehdy označené ještě jako 00) je straně ruční brzdy.

Období

Statistiky

  • 34 fotek
  • 0 se líbí

Fototechnika

Nikon COOLPIX AW130

Nastavení

Nahlásit album
Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
20160527 Parní lokomotiva 423009 + Osobní vozy Be- Rybák
Komentáře Přidat